Hult redo för försiktigt matchande
Publicerad: 2013-05-06 16:41
Niklas Hult, vars baksida på låret trilskats sedan skadan i höstens match mot Gefle, var idag tillsammans med sjukgymnast Susanne Malby på återbesök hos specialist Carl Askling i Stockholm. Sjukgymnast Malby skickar en uppmuntrande rapport från mötet:
– Hult har jobbat på stenhårt de senaste 4 veckorna med noggrann och intensiv rehab. Dessutom har han även deltagit i full träning med laget de senaste 2 veckorna. Detta visade sig ha gett resultat och återbesöket hos sjukgymnast Carl Askling Stockholm gav mycket positiva besked!
– Muskelfunktionen har förbättrats avsevärt, även om det är mycket kvar innan muskeln uppnått full styrka. Planen är nu att Hult successivt slussas in i matcher parallellt med utökat rehab-program och individuellt upplägg. Matchandet startas redan i morgon med 30 minuters spel med U21 mot AIK!
Bakgrund:
Hult skadade sig i oktober 2012 i samband med matchen mot Gefle i Allsvenskans 28e omgång.
Hult kämpade under hösten/vintern på med rehab och gjorde ett sju minuters inhopp i premiären hemma mot AIK 1 april.
Ett bakslag kom dock efter att mittfältaren spelat 55 minuter i U21-matchen dagen därpå.
Efter första besöket hos specialist Askling visade det sig att muskeln var försvagad och Hult har sedan dess arbetat intensivt med specialdesignad rehab.