Klas Ingesson tilbaka på Borås Arena

Publicerad: 2014-07-08 10:30

131020 Elfsborgs tränare Klas Ingesson under fotbollsmatchen i Allsvenskan mellan Elfsborg och Häcken den 20 oktober 2013 i Borås.Foto: Jörgen Jarnberger / BILDBYRÅN STR / *** BETALBILD ***

På tisdagen var ett efterlängtat ansikte tillbaka på Borås Arena, från sin rullstol och med en keps som skyddade mot den gassande solen fanns nämligen Klas Ingesson åter på plats för att hålla koll på grabbarna.


Vid elva-tiden var det dags för spelartruppen att samlas för en lättare kombinerad rehab- och fotbollsträning. Vid sidan av den mycket varma planen satt mottagaren av många varma hälsningar, manager Klas Ingesson var nämligen tillbaka för första gången sedan benbrottet i Göteborg i maj.

Friskt skojandes med spelarna tog sig Ingesson tid att svara på ett par snabba frågor.

Hur känns det att vara tillbaka igen?

– Nu känns det mycket, mycket bättre igen. Jag har fått tillbaka lite styrka och framför allt har benen börjat fungera. Jag kan inte gå än men jag kan stå och kan jobba med musklerna. Så det känns som att det är på gång.

Kroppen vill samarbeta, inte motarbeta?

– Precis. Ett tag var det nej usch. Jag bara sov men nu känns det jäkligt bra.

Hur är det att vara tillbaka bland grabbarna?

– Jag tror jag behövde det här. Att få komma hit och känna att man är på gång igen. Jag ska in en sväng på torsdag och få lite medicinering men i övrigt tänker jag försöka vara här alla dagar om det inte är någon behandling eller något.

Semestern är förbi?

– Ja för fan, det har jag haft så det räcker.

Du håller ju koll på grabbarna, vad tycker du om resultatet från igår?

– Ska man titta på det rätt upp och ner är 1-1 borta mot Djurgården okej. Det är inte många som åker dit och bara hämtar poäng. Vi fick inte riktigt igång vårt spel och det syntes väl att vi haft lite ledigt men det syntes ju på dem också. Men det viktigaste var att vi inte åkte på 0 poäng utan vi hade en poäng före match och den fick vi med oss när vi åkte hem. Sedan har vi chanser och de har chanser så det var nog rättvist.

Nu kör Europaspelet snart igång, hur tycker du att det märks på grabbarna?

– Jag tror framförallt att de är glada att uppehållet är över och att vi är igång i serien igen. Sen kommer det här roliga med Europaspelet och då bör de tagga till, avslutar Ingesson med ett skratt.

Text: Eva Fihn

Huvudpartners